Introducerea educației pentru sănătate ca materie în școli

Adresată:   

Doamnei Ligia DECA - Ministrul Educației

Din partea: Senator Adrian HATOS

Circumscripția electorală: Nr. 5, BIHOR

Grup parlamentar: PNL

Ședința Senatului din data de: 23 aprilie 2024


Obiectul întrebării: Introducerea educației pentru sănătate ca materie în școli


           Stimată Doamnă Ministru,

Recent, ministrul sănătății a propus introducerea educației pentru sănătate ca materie permanentă în curriculumul școlar, fiind un pas necesar pentru a informa elevii cu privire la importanța sănătății personale, prevenție și igienă. Propunerea reflectă recunoașterea importanței promovării unui stil de viață sănătos și prevenirea bolilor încă de la vârste fragede, în contextul în care societatea se confruntă cu o creștere semnificativă a afecțiunilor cronice.

Educația pentru sănătate în școli nu se limitează doar la transmiterea de informații, ci presupune dezvoltarea unor competențe practice care să permită elevilor să facă alegeri informate și sănătoase în viața de zi cu zi. Integrarea acestei discipline în curriculum poate contribui semnificativ la formarea unor atitudini și comportamente pro-active față de sănătate, atât la nivel individual, cât și colectiv.

Pe lângă beneficiile evidente pentru sănătatea fizică, educația pentru sănătate are potențialul de a îmbunătăți și performanța școlară, prin creșterea capacității de concentrare și reducerea absenteismului cauzat de probleme de sănătate. De asemenea, abordarea temelor de sănătate mintală, reziliență și bunăstare emoțională în cadrul acestei materii poate juca un rol important în dezvoltarea echilibrată și armonioasă a tinerilor.

În acest context, este necesară o colaborare strânsă între Ministerul Educației și Ministerul Sănătății pentru a dezvolta și implementa un curriculum de educație pentru sănătate care să fie atât cuprinzător, cât și adaptat nevoilor specifice ale elevilor din diversele regiuni și contexte socio-culturale ale României.


Prin urmare, doresc să vă adresez următoarele întrebări

  1. Cum planifică Ministerul Educației colaborarea cu Ministerul Sănătății și cu alte părți interesate, inclusiv experți în sănătate publică și psihologi, pentru a dezvolta un curriculum de educație pentru sănătate care să fie inclusiv, echitabil și eficient în promovarea sănătății și bunăstării, astfel încât elevii să beneficieze de informații și competențe importante pentru menținerea și promovarea sănătății personale și colective?
  2. Ce planuri are Ministerul Educației pentru formarea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice care vor preda această disciplină, asigurându-se că aceștia sunt echipați cu cunoștințele și competențele necesare pentru a aborda în mod eficient subiectele de sănătate într-un context educațional?


Vă mulțumesc!

Solicit răspuns scris.


Cu stimă,

Adrian HATOS

Senator PNL

Circumscripția electorală nr. 5 – BIHOR


La această întrebare se așteaptă răspuns.

Adrian Hatos folosește cookie-uri pentru o experiență mai bună de navigare. De îndată ce continuați turul, presupunem că acceptați politica privind cookie-urile. Aflați mai multe despre politica de utilizare a cookie-urilor pe care o folosim aici.