Solicitare de clarificări privind lipsa datelor din educație de pe platforma TEMPO-Online
Adresată:
Doamnei Ligia DECA - Ministrul Educației
Din partea: Senator Adrian HATOS
Circumscripția electorală: Nr. 5, BIHOR
Grup parlamentar: PNL
Ședința Senatului din data de: 11 septembrie 2024
Obiectul întrebării: Solicitare de clarificări privind lipsa datelor din educație de pe platforma TEMPO-Online
Stimată Doamnă Ministru,Accesul la date statistice complete și exacte este fundamental pentru formularea eficientă a politicilor publice, analize economice și planificare strategică la toate nivelurile guvernamentale. Platforma TEMPO-Online, gestionată de Institutul Național de Statistică, oferă date esențiale pentru cercetători, decidenți politici și publicul larg. Această platformă acoperă diverse domenii, de la economie la sănătate și educație.
A fost observată însă o lipsă de informații consistente în secțiunea „A7. Educație”. Această secțiune ar trebui să ofere date care să acopere toate aspectele sistemului de învățământ românesc. Cu toate acestea, se remarcă lipsuri semnificative în tabelul „SCL103G”(Populația școlară, pe niveluri de educație, forme de învățământ, macroregiuni, regiuni de dezvoltare și județe), din care lipsesc datele cu privire la numărul elevilor din liceele speciale și unele școli profesionale speciale. Absența acestor date poate limita capacitatea de a evalua și îmbunătăți sistemul educațional românesc, influențând dezvoltarea de politici publice bazate pe date concrete și dovezi.
Evaluările educaționale și cercetările depind de disponibilitatea și fiabilitatea datelor. Fără informații complete, procesul de înțelegere a tendințelor în educație, de identificare a nevoilor reale ale elevilor și instituțiilor de învățământ și de adaptare a strategiilor educaționale devine dificil. Datele incomplete pot afecta și capacitatea României de a participa la studii comparative globale, care necesită date detaliate și precise. Astfel, este necesar să se identifice cauzele acestor lacune în raportarea datelor și să se ia măsuri pentru a remedia situația. Aceasta nu doar că va îmbunătăți calitatea și accesibilitatea datelor pentru toți utilizatorii platformei TEMPO-Online, dar va sprijini și eforturile de dezvoltare și implementare a politicilor educaționale în România.
În acest sens, vă adresez următoarele întrebări:
- Cum explicați absența unor date din secțiunea „A7. Educație” pe platforma TEMPO-Online și ce măsuri se iau pentru a asigura completitudinea și actualizarea constantă a datelor în această secțiune?
- Ce pași întreprinde Ministerul Educației în colaborare cu Institutul Național de Statistică pentru a îmbunătăți accesul la datele educaționale necesare pentru elaborarea de politici eficiente în domeniul educației?
- Există planuri pentru a revizui și actualiza periodic baza de date TEMPO pentru a preveni astfel de omisiuni pe viitor?
Vă mulțumesc!
Solicit răspuns scris.
Cu stimă,
Adrian HATOS
Senator PNL
Circumscripția electorală nr. 5 – BIHOR