Radiografia unei generații: ce gândesc cu adevărat copiii noștri?

Trecerea de la ciclul de învățământ gimnazial la cel liceal reprezintă unul dintre primele momente cheie din viața copiilor noștri. Alegerea pe care o fac aceștia în momentul în care își aleg viitorul liceu va influența în mod decisiv felul în care va arăta atât viața lor, cât și a familiilor acestora pe viitor.

Am realizat, alături de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Centrul Județean de Resurse și Asistența Educațională Bihor și doctorandele Simona Morar, Smaranda Cioban, Bea Gyarmati, Denisa Dobai și Cristina Mang de la Școala Doctorală de Sociologie a Universității din Oradea, o amplă cercetare sociologică intitulată “Monitorul Educațional al Rezultatelor, Practicilor și Atitudinilor în Școlile din Bihor” (MERPAS).

Cercetarea a urmărit mai multe teme: aspiraţiile şcolare şi profesionale, rezultatele şi starea de spirit a elevilor, percepţia faţă de bullying, meditaţiile la care participă ori reţelele sociale preferate. Pe scurt, MERPAS descrie viaţa elevilor de-a VIII-a scoţând la iveală aşteptările şi neliniştile lor, eşantionul fiind totodată generos. Au răspuns la întrebări, în lunile ianuarie şi februarie din acest an, 2.758 elevi din 138 de şcoli, adică mai bine de jumătate din cei 5.100 de şcolari care sunt în pragul examenului de evaluare naţională.

Click aici pentru a vizualiza concluziile studiului MERPAS în format pdf.

Adrian Hatos folosește cookie-uri pentru o experiență mai bună de navigare. De îndată ce continuați turul, presupunem că acceptați politica privind cookie-urile. Aflați mai multe despre politica de utilizare a cookie-urilor pe care o folosim aici.