Cabinete școlare fără medici: provocările cabinetelor medicale și stomatologice

Adresată:   

Domnului Alexandrul RAFILA - Ministrul Sănătății

Doamnei Ligia DECA - Ministrul Educației

Din partea: Senator Adrian HATOS

Circumscripția electorală: Nr. 5, BIHOR

Grup parlamentar: PNL

Ședința Senatului din data de: 9 aprilie 2024


Obiectul întrebării: Cabinete școlare fără medici: provocările cabinetelor medicale și stomatologice


           Stimate Domnule/Doamnă Ministru,


Contextul actual al sistemului educațional din România, marcat de o insuficiență a infrastructurii medicale în cadrul instituțiilor școlare, ridică preocupări cu privire la accesul elevilor la servicii de sănătate. Conform declarațiilor Ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, situația cabinetelor medicale și stomatologice din școli est precară, însoțită de un deficit de personal medical. 

Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în 2022 existau 514 cabinete stomatologice și peste 2.000 de cabinete medicale în școlile din mediul urban. Situația este și mai alarmantă în mediul rural, unde accesul la astfel de servicii este aproape inexistent. Această lipsă a serviciilor medicale de bază în mediul educațional nu numai că afectează starea de sănătate și bunăstarea copiilor și adolescenților, dar are și implicații pe termen lung asupra procesului lor educațional și dezvoltării armonioase.


Având în vedere aceste provocări, doresc vă adresez următoarele întrebări:

  1. Ce măsuri concrete intenționează Ministerul Sănătății să implementeze pentru a îmbunătăți accesul la serviciile medicale și stomatologice în școli, în special în zonele rurale unde acest deficit este și mai pronunțat?
  2. Având în vedere deficitul semnificativ de personal medical în cabinetele școlare, ce strategii și programe de recrutare și formare are în plan Ministerul Sănătății pentru a atrage și a pregăti medici și asistenți medicali specializați în sănătatea școlară?
  3. Cum intenționează Ministerul Sănătății să colaboreze cu Ministerul Educației și alte instituții relevante pentru a dezvolta și implementa programe integrate care să adreseze nu doar nevoile medicale, ci și cele educaționale și sociale ale elevilor, în vederea promovării unui stil de viață sănătos și prevenirii afecțiunilor?
  4. Având în vedere deficitul semnificativ de cabinete medicale și stomatologice în școlile din România, mai ales în zonele rurale, ce măsuri concrete intenționează Ministerul Educației să implementeze pentru a îmbunătăți infrastructura de sănătate școlară și a asigura accesul tuturor elevilor la servicii medicale și stomatologice adecvate în cadrul instituțiilor de învățământ?


Vă mulțumesc!

Solicit răspuns scris.


Cu stimă,

Adrian HATOS

Senator PNL

Circumscripția electorală nr. 5 – BIHOR


La această întrebare se așteaptă răspuns.

Adrian Hatos folosește cookie-uri pentru o experiență mai bună de navigare. De îndată ce continuați turul, presupunem că acceptați politica privind cookie-urile. Aflați mai multe despre politica de utilizare a cookie-urilor pe care o folosim aici.